Dnes se dozvíte, co dělat v případě, že vám zboží nepříjde nebo příjde, ale nejste s ním spokojení. Krok po kroku si ukážeme, jak otevřít spor a vyplnit formulář na AliExpressu.
- Využijte cashback a získejte automaticky až 10% svých peněz zpět!
- Registrací zdarma získáte navíc ihned bonus 100 Kč.
- V nabídce jsou slevy i na dalších 9 čínských internetových obchodů.
Reklamace na AliExpress – jak na to?
Jak mám tedy postupovat, když zboží nepřišlo nebo nejsem spokojený/á?
Máte asi 2 možnosti:
- nic neřešit
- nebo otevřít spor (open dispute).
My zde budeme chtít samozřejmě věc řešit a tak otevřeme spor.
Jak na AliExpressu otevřít spor (open dispute)
Hned na začátku vás upozorňuji, že otevřít spor nejde kdykoliv. Dobu po kterou můžete zboží reklamovat najdete v e-mailu u své objednávky. Zpravidla to bývá 7 dní od doručení zboží do Vašich rukou. Na e-mail vám přijde také upozornění, že tato doba za chvíli vyprší a můžete požádat o její prodloužení.
Chcete-li otevřít spor, protože vám zboží nepřišlo, zkontrolujte si udávanou dobu doručení. Může to být 39 a někdy až 60 dní v případě free shipping (dopravy zdarma).
Spor otevřeme tak, že najedeme do My Orders. Poté uvidíte seznam všech vašich objednávek.
Na seznamu objednávek si najděte tu, se kterou nejste spokojení. A klikněte na tlačítko open dispute.
Pro zahájení reklamačního procesu je nutné vyplnit formulář, který se Vám zobrazí po kliknutí na open dispute (otevřít spor).
Nejprve vyplníte, zda-li jste zboží vůbec obdrželi, pokud ano vyberete důvod, proč zboží reklamujete.
Na obrázku níže vidíte, jak formulář bude nejspíše vypadat a máte zde přeloženy všechny možnosti. Vyberte tu, která odpovídá vašemu problému a můžete pokračovat.
V další části navrhujete řešení sporu. Můžete chtít zpět celou částku nebo pouze její část (jedná-li se o mírnější poškození).
Dále musíte problém popsat. Kdo neovládá angličtinu, práci mu ulehčí Google překladač.
Máte také možnost volby, zda chcete posílat zboží zpět. Doporučil bych dávat ne, jelikož poštovné je drahé a většinou na vaše náklady.
Opět vše vidíte na obrázku níže i s překladem.
Jako poslední věc musíte dodat nějaký důkaz, proč jste spor otevřeli. Nejlepší možnost jsou fotografie, můžete vložit až 3 obrázky o velikosti každého maximálně 2 MB. Popřípadě natočte video.
Nyní si formulář pro jistotu zkontrolujte a můžete jej odeslat. Tímto jste otevřeli spor (zahájili reklamaci). Průběh doporučujeme sledovat. Prodejce má určitou dobu na vyjádření. Tato doba je uvedena v detailu sporu, zpravidla je lhůta 6 dnů.
Co dělát v případě, že spor už nelze otevřít?
Zakoupili jste si například mobilní telefon, který po 2 měsících přestal fungovat. V tomto případě musíte kontaktovat prodejce vy a řešit reklamaci přímo s ním.
V seznamu vašich objednávek si věc najdete a v detailu objednávky najdete název prodejce a někdy i kontakt, pokud ne, rozklikněte si přímo jeho stránku na AliExpressu a e-mail zde určitě najdete.
Proto před koupí doporučuji shlédnout, jaké má prodejce podmínky a co všechno garantuje.
Doufám, že reklamace na AliExpress nebudete nikdy řešit a budete s nákupem spokojení. Pokud však na reklamaci přeci jen dojde, věřím, že Vám tento návod pomůže.